Responsive image

Relatiebeheer

Goed vastleggen en logisch ordenen!

Om uw relaties goed te beheren, is het belangrijk dat u al hun relevante gegevens goed kunt vastleggen. Maar minstens zo belangrijk is het om ze vervolgens logisch ten opzichte van elkaar te ordenen.
Met onze basismodule in FileMaker Pro doet u dat in een handomdraai. De module kent namelijk:

  • Organisaties
  • Personen
  • Groepen

Organisaties

In dit deel legt u alle zakelijke gegevens vast van organisaties en bedrijven. Naam en adresgegevens, telecommunicatie, logo. Maar als u wilt ook financiële gegevens, zoals IBAN, BIC en BTW-nummer.

Personen

Hier slaat u alle - niet zakelijke - gegevens op van personen. Naam en adresgegevens, telecommunicatie. Maar er is natuurlijk nog veel meer denkbaar. Geboortedatum? Pasfoto? Burgerlijke staat? BSN-nummer? Alles is mogelijk.

Responsive image

Koppelen organisaties en personen

U geeft in het systeem aan welke personen bij welke organisaties elkaar horen. Simpelweg door ze aan elkaar te linken! Zo wordt duidelijk welke personen bij een bepaalde organisatie werken en ook omgekeerd: bij welke organisatie(s) werkt een bepaalde persoon? Heldere dwarsverbanden, zonder dat u gegevens dubbel hoeft vast te leggen.

Groepen

U kunt organisaties en/of personen ook groeperen. Dat kan handig zijn om in 1x van een bepaalde groep relaties een overzicht te maken, of etiketten. Of misschien wel om ze een mailing te sturen.

En zo wordt het opeens een communicatie-pakket!

Als uw relatiegegevens goed zijn geordend, heeft u in de eerste plaats een helder inzicht in die gegevens. Maar daarnaast is er nu gewoon veel meer mogelijk. Want rechtstreeks vanuit het systeem kunt u snel en eenvoudig:

  • zoeken en sorteren
  • e-mails sturen
  • etiketten maken
  • naar DYMO printen
  • overzichten maken
  • naar de website van een organisatie surfen
  • op Google allerhande relatie-info vinden
  • in Google maps adressen tonen
  • complete e-mailings maken

Relatiebeheer is de basis voor uw systeem

Dit relatiebeheer vormt een degelijke basis voor uw maatwerk systeem. Want dat ontwikkelen wij rond uw relatiebeheer! Zodat alleen in het relatiebeheer gegevens van relaties worden vastgelegd. Vanuit de rest van uw systeem linkt u daar heel eenvoudig naartoe. Dus elke mutatie in het relatiebeheer is direct in de rest van uw database zichtbaar.

Responsive image

Algemene verordening gegevensbescherming

Uiteraard zijn in ons relatiebeheer systeem de nodige tools ingebouwd om u te helpen bij het naleven van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Zoals dat heet: 'privacy by design'.

Meer weten?

Wilt u meer weten over de mogelijkheden van onze basismodule en hoe wij daarin het relatiebeheer hebben geregeld? Neem dan contact met ons op via 06 - 33 05 50 80 of via ons contactformulier.